img

Przyczyny i naprawa łuszczącego się lakieru bezbarwnego

Każdego roku w USA ponad 17,5 miliona samochodów osobowych, ciężarowych i SUV-ów trafia na rynek konsumencki. To prawie 18 milionów nowych lakierów fabrycznych i powłok bezbarwnych, które są wystawione na działanie szkodliwego promieniowania UV, kwasów znajdujących się w ptasich odchodach, rozpryskach owadów i innych zanieczyszczeniach.

Jeśli nie są chronione, fabrycznie nałożony lakier bezbarwny może zacząć się niszczyć w ciągu kilku miesięcy posiadania samochodu. Podczas gdy lakier bezbarwny pomaga chronić lakier bazowy przed bezpośrednim działaniem czynników zewnętrznych, jest on również pierwszym barankiem ofiarnym zewnętrznej części pojazdu. Ale co się stanie, jeśli lakier bezbarwny zostanie uszkodzony?

Czy można go naprawić, a jeśli tak, to czy jest to trudne do zrobienia?

Właśnie tym zajmiemy się dzisiaj. W tym artykule wyjaśnimy fakty na temat lakierów bezbarwnych, jak one działają, co powoduje uszkodzenia lakierów bezbarwnych i kilka wskazówek DIY do naprawy lakierów bezbarwnych, które się łuszczą.

samochod

Złamanie faktów na temat powłok bezbarwnych

Samochodowy lakier bezbarwny jest w zasadzie żywica lub farba, która po prostu nie ma pigmentu lub koloru. Jest on stosowany nad kolorowymi farbami o podobnej konstrukcji chemicznej, co oznacza, że farba i powłoka bezbarwna jest zarówno wodorozcieńczalne emalie poliuretanowe akrylowe.

Składa się z polimerów specjalnych

Często zakłada się, że powłoka bezbarwna składa się ze specjalnych polimerów, które działają jako środki ochronne, aby zablokować promienie UV i inne zanieczyszczenia przed przenikaniem do pigmentowanej warstwy farby bazowej. Jest to zarówno prawdziwe, jak i fałszywe.

Chociaż może pomóc zmniejszyć bezpośrednią ekspozycję, jest również podatny na uszkodzenia z tych szkodliwych elementów. Jako takie, jeśli nie jest chroniony z wosku samochodowego, uszczelniacz samochodu, powłoki ceramicznej lub innych produktów ochrony lakieru, to może i będzie ostatecznie stać się uszkodzony.

Co się dzieje, gdy Clear Coat staje się uszkodzony?

Podatne na zarysowania

Samochodowy lakier bezbarwny nie jest pozbawiony pewnych negatywnych cech. Chociaż pomaga zmniejszyć potencjał utleniania, jest bardziej podatny na zarysowania. Faktem jest również, że w niektórych przypadkach do naprawy zarysowań używa się środków polerskich. Wspólne obszary podatne na uszkodzenia punktowe obejmują dach, kaptur, drzwi lub wysokie obszary metalowe narażone na bezpośrednie działanie promieni słonecznych.

Ale, co nie jest dobrze znane, to fakt, że te związki tnące uszkadzają lakier bezbarwny - nie chronią go. Do tego właśnie służy wosk samochodowy - lub inna górna warstwa ochronna, jak np. powłoka ceramiczna dla porównania.

Wyblaknięcie

Lakiery bezbarwne mogą również blaknąć z powodu nadmiernej ekspozycji na bezpośrednie działanie promieni słonecznych - zwłaszcza promieni UV. Zanieczyszczenia powierzchni, takie jak ptasie odchody, odpryski owadów, kwaśne deszcze, brud drogowy i sól mogą przyspieszyć uszkodzenie lakieru bezbarwnego. Kiedy to nastąpi, wykończenie lakieru bezbarwnego stanie się zamglone lub wyblakłe, co powoduje, że farba pod spodem wydaje się matowa.

Lakiery samochodowe Clearcoat nie tylko zapewniają ochronę do samochodu farby, ale także sprawiają, że naprawy i konserwacja łatwiejsze. Farby te zapewniają również połysk i głębię do wykończenia samochodu, a więc jasne wykończenia lakieru samochodowego powłoki są tutaj, aby pozostać. Dlatego tak ważne jest, aby chronić swój samochodowy lakier bezbarwny tak szybko, jak to możliwe, zanim dojdzie do uszkodzenia.

Co powoduje złuszczanie czystego lakieru

Dowiedzieliśmy się, co to jest powłoka bezbarwna, i co jego podstawowym obowiązkiem jest - więc co powoduje, że jest uszkodzony lub peelingu? W większości przypadków, to po prostu z powodu ekspozycji na elementy.

Kilka konkretnych źródeł złuszczania powłok bezbarwnych mogą obejmować następujące elementy:

1. Ekstremalnie zimna pogoda

Znajdziesz łuszczenie lakieru bezbarwnego dość powszechne w obszarach, gdzie ekstremalnie zimna pogoda i poziom śniegu istnieją. Ekstremalne zimno może spowodować, że powłoka staje się krucha. Jednak w większości przypadków uszkodzenie jest przyspieszane nie przez pogodę, ale przez sole drogowe stosowane w zimniejszym klimacie, aby zmniejszyć osadzanie się lodu. Sole, jeśli nie zostaną szybko zmyte, mogą przyspieszyć proces korozji.

2. Promienie UV

Utlenianie może nastąpić, gdy promienie UV zaczną powoli przenikać przez powłokę bezbarwną. Kiedy to nastąpi, sucha powłoka zacznie się łuszczyć lub łuszczyć. Jeśli złapany wystarczająco wcześnie, jest to sytuacja, która może być naprawiona przed nadmiernym uszkodzeniem podkładu dzieje.

3. Środki chemiczne i czyszczące

Ostatnim czynnikiem przyczyniającym się do łuszczenia lakieru bezbarwnego jest narażenie na działanie chemicznych środków czyszczących. Środki czyszczące wykonane z ostrych związków chemicznych będzie jeść z dala od jasnej powłoki dość szybko. To dlatego większość chemicznych środków czyszczących (jeśli są używane w ogóle) zaleca rozcieńczanie formuły wodą lub mycie szybko po użyciu.

Jeśli lakier bezbarwny jest poza prostą naprawą przy użyciu masy polerskiej lub papieru ściernego, będziesz musiał mieć profesjonalistę całkowicie przemalować swój pojazd. W większości przypadków, to jest od podkładu do powłoki bezbarwnej.

Jak naprawić złuszczający się lakier bezbarwny

Jeśli znalazłeś, że twój samochód jasny lakier został uszkodzony, lub zaczyna się łuszczyć, istnieje kilka różnych DIY kroki do podjęcia - przed podjęciem decyzji o profesjonalnej naprawy lakieru.

W poniższych informacji, przedstawimy pięć kroków, aby podjąć, gdy masz zamiar spróbować DIY naprawy czystego lakieru.

Krok 1: Oczyść obszar dotknięty

Pierwszą rzeczą, która musi być zrobione przed podjęciem jakiejkolwiek naprawy jasnego lakieru jest do czyszczenia obszaru - jak naprawdę dobrze. Niektórzy blogerzy DIY wydają się zakładać, że ponieważ będzie usunięcie górnej warstwy lakieru bezbarwnego, czyszczenie nie jest konieczne. Są to zazwyczaj te same kolesie, które duct tape, aby naprawić ten irytujący wyciek spalin, które ich zdaniem brzmi fajnie.

Kiedykolwiek zakończyć każdą korektę farby, odkażanie powierzchni jest kluczowym krokiem do wykonania. Po pierwsze, usunięcie brudu i zanieczyszczeń pozwala wizualnie sprawdzić i określić cały zakres szkody znacznie łatwiejsze.

Po drugie, usuwa zanieczyszczenia, które mogą - i będą rozprzestrzeniać się do dolnych warstw lakieru bezbarwnego lub warstwy farby pigmentowej. Jeśli tak się stanie, możesz zagwarantować utlenianie, a wszystkie twoje ciężkie wysiłki będą bezcelowe i czas stracony.

Pierwszym krokiem do każdej naprawy lakieru bezbarwnego jest umycie całego obszaru. Jeśli pracujesz nad częścią maski - umyj całą maskę. Najlepszym sposobem, aby to osiągnąć jest za pomocą dwóch-bucket metody mycia samochodu, który obejmuje korzystanie z wiadra wypełnionego świeżą wodą, jeden z mydła samochodowego lub szamponu i wody,

Ten film przeprowadzi Cię przez kroki, które należy podjąć, aby ukończyć mycie samochodu metodą dwóch wiader. Po zakończeniu mycia samochodu, upewnij się, że w pełni wysuszyć obszar za pomocą ręcznika z mikrofibry.

Krok 2 - Sprawdź uszkodzenie lakieru

Następnym elementem do wykonania jest szczegółowa kontrola uszkodzenia lakieru. Jeśli farba jest peeling, a następnie korekta farby za pomocą polerowania związków cięcia nie jest opcja. Ten rodzaj szkody będzie wymagać usunięcia górnej warstwy lakieru bezbarwnego z papierem ściernym. Usuwanie lakieru bezbarwnego jest procesem stopniowym, przy użyciu stopniowej ziarnistości szlifowania od 1.000 do 2.000 w większości przypadków.

Jednakże, przedstawię Ci całkiem fajną - szybką metodę - gdzie użyjemy padu Scotch Brite, a następnie "wymieszamy" nowy lakier z istniejącym lakierem bezbarwnym.

Krok 3 - Chroń pojazd - i siebie

Zanim zaczniesz usuwać lakier bezbarwny, musisz chronić swój pojazd i siebie przed uszkodzeniem. Pył, który zostanie usunięty przez papier ścierny jest bardzo ścierny i uszkodzi inne obszary farby, które nie zostały uszkodzone.

Aby to osiągnąć, dostać trochę taśmy malarskiej i trochę gazety lub farby papier maskujący. Tape off część masz zamiar pracować na i pokrycie co najmniej 5 stóp wokół obszaru będziesz pracować.

Należy również upewnić się, aby nosić maskę przeciwpyłową, aby upewnić się, że nie wdychać tego toksycznego gówna. Podczas rozpylania lakieru bezbarwnego, proszę użyć profesjonalnej klasy respiratora.

Krok 4 - Usuwanie lakieru bezbarwnego

Wiele profesjonalnych ekspertów samochodowych farby argumentować (i mam tendencję do zgadzania się z nimi), że w celu prawidłowego usunięcia miejsca uszkodzony lakier bezbarwny, trzeba szlifować go off.

Problem z tym jest to, że jest to bardzo techniczne zadanie, które wymaga solidnego zrozumienia warunków farby, przy użyciu progresywnych poziomów papieru ściernego, jak począwszy od 1,000 ziarna, a następnie przejście do 2,000 i takie.

Nie będę próbował wyjaśnić, jak to zrobić - jak potencjał trwałego uszkodzenia farby jest znacznie wyższa dla przeciętnego majsterkowicza. Istnieje kilka filmów, które można obejrzeć, aby dowiedzieć się, jak to osiągnąć - w tym jeden zamieszczony powyżej.

W tym artykule, mam zamiar pokazać całkiem dobrą metodę usuwania starszych uszkodzeń lakieru bezbarwnego przy użyciu średniej klasy szarego Scotch Brite pad zaczynając od krawędzi i przesuwając się do centrum.

Aby to osiągnąć, zacznij od zamaskowania obszaru (jak opisano powyżej - i wyjaśniono w filmie poniżej). Gdy obszar jest zamaskowany off, użyj Scotch Brite pad zetrzeć i usunąć górną warstwę jasnego lakieru szkody.

Po całkowitym usunięciu uszkodzonego lakieru bezbarwnego za pomocą pada, użyj szmatki malarskiej, aby usunąć kurz lub zanieczyszczenia z obszaru, na którym zamierzasz ponownie polakierować.

Krok 5 - Nakładanie lakieru bezbarwnego w sprayu

Po usunięciu starych rzeczy i przygotowaniu pojazdu, nałóż (3) warstwy 2X lakieru bezbarwnego. Lubię używać mieszanych lakierów bezbarwnych, które zawierają środek utwardzający - w przeciwieństwie do używania dwóch puszek. Możesz znaleźć te rzeczy online lub w profesjonalnym sklepie zaopatrzenia farby.

Oto proces:

  • Potrząśnij puszką dobrze - następnie usuń aktywator i zainstaluj na dnie puszki (jeśli używasz mieszanki lakieru bezbarwnego i utwardzacza. Aktywować i wstrząsnąć ponownie przez co najmniej dwie minuty. Rozpylić pierwszą warstwę. Powinieneś obejrzeć filmik powyżej, aby dowiedzieć się, jak ten facet to robi, bo szczerze mówiąc, jest to najlepsza demonstracja tej metody, jaką kiedykolwiek widziałem. Wykonaj ten krok 3 razy, czekając kilka minut między warstwami.

Po farba została rozpylona, i czekał minimum dwie godziny, usunąć taśmę maskującą i czekać co najmniej 48 godzin przed przystąpieniem do ostatniego kroku.

Krok 6 - Mieszanie starego z nowym

Zakładając, że właśnie ukończyłeś pojedynczą sekcję, a nie cały panel, jest to metoda używana do mieszania nowego lakieru bezbarwnego ze starą powłoką.

Aby to zrobić, będziesz potrzebował polerki o zmiennej prędkości lub bufora obrotowego, ściereczki z mikrofibry i średniej klasy mieszanki tnącej. Można również szlifować na mokro przy użyciu drobnego papieru ściernego, jak 1000-grit, aby osiągnąć to samo.

Powyższy film pokazuje, jak on to robi, i jest to całkiem dobry przykład.

Kluczem jest (jak mówi) przesuwanie polerki w kierunku, który łączy się ze starszym lakierem bezbarwnym - nie na odwrót. Pomaga to rozprowadzić nowy materiał na starszy - i nie uszkodzić nowej powłoki.

Jak zmniejszyć potencjał łuszczenia się lakieru bezbarwnego

Jak widać - naprawa lakierów bezbarwnych, które złuszczyły się lub są lekko uszkodzone może być wrzodem na tyłku. I z całą szczerością, jest to shadow-tree naprawy, które naprawdę nie kończy się patrząc wszystko, że wielki.

Tak więc, jeśli szukasz, aby zmniejszyć potencjał tego dzieje się do Ciebie ponownie z nowszego samochodu, ciężarówki lub SUV, lub jeśli spędził kilka tysięcy dolarów na nowej pracy farby - należy rozważyć zastosowanie DIY Ceramic Coating - jak Armor Shield IX.

Wysokiej jakości powłoka ceramiczna DIY jak Armor Shield IX jest sformułowana tak, aby zapewnić ultracienką, ale wyjątkowo mocną warstwę ochronną na wielu powierzchniach, w tym na lakierze bezbarwnym, włóknie węglowym, aluminium, chromie, plastiku i reflektorach poliwęglanowych. Działa również na szkło i winyl lub PPF.

Samochodowe powłoki ceramiczne są specjalnie zaprojektowane dla samochodów osobowych, ciężarowych, SUV-ów, motocykli i innych pojazdów. Składają się one z wysoce skoncentrowanej formuły, która jest ręcznie instalowana na pojazdach poprzez nałożenie niewielkiej ilości płynnej powłoki ceramicznej na ściereczkę z mikrofibry, która jest wspierana przez blok gąbki.

Po prawidłowym zastosowaniu i na całkowicie czystej powierzchni, powłoka może chronić lakier bezbarwny przez około trzy lata. Co najlepsze, nie musisz ciągle nakładać jej ponownie po umyciu pojazdu. Dzięki temu nie tylko oszczędzasz pieniądze, ale i czas w ciągu trzech lat.

Featured Product Armor Shield IX DIY Kit Najbardziej kompletny zestaw DIY Ceramic Coating dla konsumentów DIY Kit zawiera wszystko, czego potrzebujesz, aby wykonać profesjonalną powłokę ceramiczną klasy bez żadnego wcześniejszego doświadczenia. Ciesz się uczuciem jazdy nowym samochodem każdego dnia. Kup teraz

Jeśli chcesz uniknąć godzin korekty lakieru lub próby usunięcia lakieru bezbarwnego i naprawy, jak opisano powyżej, podejmij proaktywny krok zastosowania powłoki ceramicznej DIY. Jest to proste, wygodne i bardziej przystępne niż myślisz.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to z pewnością polubisz produkty AvalonKing do pielęgnacji samochodów dla majsterkowiczów. Tworzymy "produkty bez ściemy" za przystępną cenę. A co najlepsze, traktujemy naszych klientów jak rodzinę, więc jeśli masz jakieś pytania lub po prostu chcesz porozmawiać o samochodach, wystarczy, że do nas zadzwonisz lub napiszesz e-mail. Sprawdź naszą stronę główną tutaj.

Robert

Redakcja 0o2.pl

Zobacz również