img

Nigdy nie powlekaj ceramicznie tych części samochodowych, ATV, łodzi, rowerów i samolotów

Czyszczenie i ochrona powierzchni przed niesmacznymi czynnikami zewnętrznymi. Jest to ciągła walka, która nigdy nie może być naprawdę wygrana, zwłaszcza gdy osoba stosująca dany produkt szkodzi zamiast pomagać.

Omówiliśmy wszystko, od wspólnych błędów powłoki ceramicznej, do elementów samochodu, że większość ludzi nie oczyścić, i wiesz co? To tylko krawędź miski olejowej amigo.

Dzisiaj, będziemy obracać rzeczy do jedenastu, i zagłębiając się w temat elementów transportu, które nie powinny być powlekane ceramicznie. Niezależnie od tego, czy jeździsz zabytkowym muscle car, skuterem 50cc, samolotem śmigłowym, czy holownikiem, w każdej z tych maszyn są elementy, które nie powinny widzieć ani kropli powłoki ceramicznej, a oto dlaczego...

Kilka samochodów, ATV, łodzi, rowerów i części samolotów, które nigdy nie powinny być powlekane ceramicznie

Zanim zanurzymy się w szczegóły, najpierw spójrzmy, dlaczego ceramiczne produkty powłoki jak Armor Shield IX działa tak dobrze, zwłaszcza w połączeniu z takimi rzeczami jak film ochrony farby. Nie daj się skręcić grzechotki, bo to nie tylko samochody, które korzystają z tego magicznego eliksiru stworzonego przez człowieka albo.

Wysokiej jakości powłoka ceramiczna o klasie 9H zapewnia odporność na wysokie temperatury, ścieranie, chemikalia, wilgoć i uderzenia na granicy ekstremum. I chociaż powłokom ceramicznym daleko do kuloodporności, są one cholernie dobrym rozwiązaniem dla każdego, kto szuka półtrwałego uszczelniacza ochronnego dla twardej powierzchni. W ostatnich latach nawet producenci samochodów weszli do gry z powłokami ceramicznymi, ponieważ wszystko, od podwozi pojazdów po kluczowe elementy układu napędowego, zostało pokryte tym twardym jak skała, przezroczystym produktem.

Istnieją jednak ograniczenia co do obszarów, które mogą być pokryte tą rewolucyjną powłoką, co prowadzi nas do dzisiejszej dyskusji na temat powierzchni i materiałów, których należy unikać podczas powlekania ceramicznego środka transportu. Jasne, to byłoby miło być w stanie oprzeć się promieniom UV, odpycha brud drogowy, i zapobiec zadrapania, chemikalia, ekstremalne ciepło, i swirl znaki z tworzących na każdym centymetrze kwadratowym każdego obiektu, który posiadamy, ale w tym momencie w czasie, to po prostu nie jest możliwe.

Samochód

Zaczynamy od preferowanej przez ludzkość formy transportu zmotoryzowanego: Samochodu. Z punktu widzenia wyglądu zewnętrznego samochodu, należy unikać powlekania ceramicznego takich rzeczy jak gumowe uszczelki, błotniki, pióra wycieraczek, opony i inne elastyczne elementy. Powłoki ceramiczne są zaprojektowane tak, aby zamienić się w skrystalizowaną powłokę, więc jeśli zgina się lub wygina, są szanse, że powłoka pęknie i stanie się bezużyteczna.

Wchłanianie jest kolejnym problemem, ponieważ niektóre uszczelki w starszych pojazdach będą po prostu zasysać ten materiał. Dobrym pomysłem jest również unikanie powłok ceramicznych na czujnikach, ponieważ mogą one powodować fałszywe ostrzeżenia lub, co gorsza, zakłócać ich zdolność do wykrywania niebezpieczeństwa. I choć powłoka na zaciskach i felgach doskonale nadaje się do ochrony przed pyłem hamulcowym i brudem drogowym, to nigdy nie należy powlekać samych klocków hamulcowych lub wirników, ponieważ mogą się one tylko zetrzeć i spowodować problemy z zatrzymaniem pojazdu.

Wnętrze pojazdu podlega tym samym wytycznym, co wygląd zewnętrzny, co oznacza, że wszystko, co jest miękkie lub silikonowe, nie powinno być pokrywane powłoką ceramiczną. Większość powierzchni winylowych nadaje się do powlekania, ale należy unikać takich rzeczy jak całoroczne dywaniki podłogowe, pedały, zawijane kierownice i wszystko, co jest pokryte mikrozamszem, tkaniną lub skórą.

Ponadto, zwykłe i laminowane szyby, które zostały przyciemnione, nie powinny mieć kontaktu z powłoką ceramiczną, ponieważ oba te elementy są dalekie od kompatybilności. Po prostu, jeśli zgina, fałdy, kontury, zmienia kształt, lub skały barwionej folii, są szanse, że nie będzie grać dobrze z powłoką ceramiczną.

ATV

Mali kuzyni samochodów terenowych, ATV i side-by-side, mogą być wytrzymałe jak diabli i zasługują na powłokę ceramiczną o klasie 9H, ale one również mają swoje "nietykalne obszary". Zawsze należy unikać powlekania rzeczy takich jak siedzenie, a także rzeczy takich jak podkładki pod kierownicę, pasy bezpieczeństwa, fartuchy przeciwbłotne i uchwyty, które nie są wykonane z twardego plastiku, metalu lub winylu.

Skuter wodny

W przypadku łodzi, pokład najlepiej pozostawić bez powłoki, ponieważ ruch pieszy sprawi, że powłoka będzie cienka w krótkim czasie. Gumowe ograniczniki, korki i uszczelki to również wielkie nie-nie, podobnie jak materiały do siedzenia, żagle i wszystko, co związane z linami lub takielunkiem.

Motocykle

Od uchwytów i nakładek na pedały, przez poduszki siedzeń, torebki siodeł, po odsłonięte przewody silikonowe - lista części motocyklowych, których nie wolno powlekać, jest dość prosta. Dobra wiadomość jest taka, że reszta motocykla jest w zasadzie w porządku, więc wprowadzaj powłoki ceramiczne, bo motocykle też potrzebują ochrony.

Samoloty

Jeśli chodzi o powłoki ceramiczne na samolotach, należy pamiętać, że samoloty wiążą się z własnym ryzykiem. Dobrą zasadą jest, że jeśli samolot wymaga kontroli lub zatwierdzenia przez FAA, to istnieje prawdopodobieństwo, że nie powinien być pokrywany powłokami ceramicznymi. Dotyczy to czujników, jak również ścieżki wydechowej silników odrzutowych i wszelkich komponentów lub paneli, które mogą zobaczyć temperatury przekraczające 440° Fahrenheita.

Quick Nerd Note: W odniesieniu do stosowania powłok ceramicznych na kadłubach jednostek pływających, warto zauważyć, że Armor Shield IX nie należy oczekiwać, że wytrzyma tak długo w słonej wodzie, jak w słodkiej. Słonej wody nie tylko jest korozja formowania, słonawy bestia roztworu soli, ale sól sama zamienia się w prawie papier ścierny-jak substancja, gdy zmuszony do o kadłub przy dużych prędkościach. Innym problemem z watercraft, i jeden, który nie jest oceaniczne specyficzne, jest gromadzenie się glonów wzdłuż kadłuba, który z czasem może maskować powłokę ceramiczną. Więc jeśli planujesz powłoki ceramicznej brzuch łodzi słodkowodnej owiewki, należy upewnić się, aby dać mu dobry szorować wraz z niektórych dodatkowych mycia ciśnieniowego przed zastosowaniem.

Co zrobić, jeśli powłoka ceramiczna zostanie nałożona na niewłaściwą część?

Podczas gdy autentyczne, wysokiej jakości powłoki ceramiczne nie uszkodzą większości twardych powierzchni, mogą stwarzać problemy, jeśli zostaną nałożone w niewłaściwym miejscu, lub jeśli są nieprawidłowo zainstalowane. Jak więc usunąć powłokę ceramiczną, jeśli została ona nałożona w niewłaściwym miejscu, np. na szczycie opon samochodowych, lub nie jest już potrzebna? Zapomnij o wszystkich mitów konserwacji samochodu fora są regurgitating na interweb. Oto trzy niezawodne sposoby na usunięcie tej kosmicznej nanotechnologii.

Środki chemiczne

Środki chemiczne o wysokim poziomie pH są jednym z najbardziej powszechnych sposobów usuwania powłoki ceramicznej. Gdy wnikają one w powłokę ceramiczną, skomplikowane, podobne do siatki wiązania między atomami ulegają rozpadowi, a powłoka jest zmuszona do złuszczania się. Należy jednak pamiętać, że wiele produktów o wysokim pH nie tylko usuwa powłoki ceramiczne, ale także przeżuwa lakier bezbarwny. Dlatego zawsze przed zastosowaniem należy przeprowadzić badania dotyczące środków chemicznych, które planujemy użyć, a w razie wątpliwości nie wahajmy się zwrócić do specjalisty w dziedzinie powłok ceramicznych po poradę.

Środki chemiczne i niezbędne narzędzia wybrane, przechodzimy do właściwego procesu usuwania powłoki ceramicznej. Oto, co należy zrobić, aby zapewnić bezpieczną, opartą na chemikaliach procedurę usuwania powłoki ceramicznej.

  • Zawsze zaczynaj od sprawdzenia, jak szkodliwy może być środek chemiczny na niepozornym obszarze powłoki ceramicznej lub lakieru bezbarwnego. Nie robi tego może spowodować szkodliwe wyniki, zwłaszcza jeśli dany środek chemiczny reaguje inaczej do powierzchni plastikowych w przeciwieństwie do metalowych. Nie spiesz się, testuj i sprawdzaj przed wytarciem większych powierzchni.
  • Po uznaniu za bezpieczne do użycia, uderzyć jeden panel lub sekcję na raz z chemikaliów wyboru, biorąc szczególną uwagę, aby nie pozwolić roztwór siedzieć zbyt długo.
  • Jeśli wszystko wygląda dobrze po zakończeniu jednego obszaru, przejdź do następnej sekcji, aż cała maszyna czyszczona jest pozbawiony produktu.
  • Na koniec, daj wszystkim obszarom, które zostały właśnie usunięte szybkie płukanie, aby usunąć wszelkie powłoki ceramiczne pozostające na powierzchni. Po wyschnięciu, powinieneś być w stanie odróżnić wszystkie obszary, które mogłeś przeoczyć.

Glinka

Druga, znacznie bezpieczniejsza metoda usuwania powłok ceramicznych, wymaga użycia glinki lub glinki. Tarcie spowodowane przez te produkty ma tendencję do rozluźniania właściwości klejących powłok ceramicznych, a tym samym sprawia, że ich usunięcie jest tym łatwiejsze.

To powiedziawszy, istnieją pewne wady podejścia gliny, z których głównym jest jego niezdolność do usuwania zanieczyszczeń żelaza. Jeśli ten mikroskopijny materiał jest dozwolone w pełni osadzone w powłoce ceramicznej, lub co gorsza, jasny lakier, będziesz miał jedno piekło czasu usuwania go.

Zastrzeżenie wykonane, jeśli nadal chcesz dać to podejście strzał, oto garść przydatnych szybkich wskazówek ...

  • Zawsze zaczynaj od tradycyjnej metody czyszczenia za pomocą glinki. W ruchu poziomym, od lewej do prawej, używaj równomiernego nacisku i utrzymuj stały wzór, aż powłoka ceramiczna zacznie się rozpraszać.
  • Większość zestawów do glinkowania jest dostarczana z tubką lubrykantu. Użyj zdrowej ilości dostarczonego smaru, aby utrzymać zarówno gliniankę, jak i szorowaną powierzchnię śliską. Pozwoli to na bezpieczne usunięcie zarówno zanieczyszczeń powierzchniowych, jak i powłoki ceramicznej, bez uszkodzenia lakieru bezbarwnego lub farby pod spodem. Jeśli glinka lub rękawica do gliny nie jest dostarczana z lubrykantem, możesz stworzyć własny, łącząc szampon samochodowy z odrobiną wody.
  • Stosowanie mniejszej ilości smaru spowoduje większe tarcie, co jest świetne do szorowania upartych sekcji, ale wiąże się również z ryzykiem wkopania się w to, co znajduje się pod wspomnianą powłoką ochronną.

Polerowanie

Twój ostatni, i być może najpotężniejszą formą usuwania powłok ceramicznych, jest podejście do polerowania. Używany zarówno jako pre-instalacji powłoki ceramicznej failsafe i jako narzędzie do usuwania produktu car detailing, polerowanie jest tak skuteczne, jak to jest pracochłonne. Jest to również najbardziej wymagająca forma usuwania powłok ceramicznych, więc mając pewne doświadczenie z polerowania związków i polerowania narzędzi jest koniecznością, jeśli chcesz, aby wykończenie okazać się w porządku. Nie dostaniemy się do szczegółów korekty farby poprzez polerowanie, bo to zajmie cały dzień. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, proszę sprawdzić nasz artykuł na blogu korekty lakieru.

Jak stopniowo skakać z jednego gatunku związku cięcia do następnego, i swap-out pady polerskie w razie potrzeby, można zauważyć, że obszary powierzchni stają się lepkie, lub lepki. Jest to znak, że powłoka ceramiczna schodzi, więc trzymać się go, aż wszystkie ślady substancji zostały usunięte.

Quick Nerd Uwaga: Jeśli planujesz zapłacić firmę, aby usunąć powłokę ceramiczną dla Ciebie, wiedz, że ceny są wszędzie. Wielkość pracy ma bezpośredni związek z roboczogodzin zainwestowanych, a zatem określić ostateczny rachunek. Więc być przygotowany do upuszczenia dobrze ponad kilkaset dolarów na profesjonalnym usuwania powłok ceramicznych, i pamiętaj, że po zakończeniu procesu, trzeba będzie chronić wszystkie te narażone powierzchnie z czymś.

Błędy powłoki ceramicznej, aby uniknąć

Pre-instalacja dostaw detalicznych i kroki usuwania uczestniczył, teraz przenieść naszą uwagę na wspólne błędy powłoki ceramicznej. Chociaż może być potrzebna tylko jedna dobra warstwa ochrony powłoki ceramicznej, aby utrzymać powierzchnię wolną od brudu i szkód, zalecamy nałożenie drugiej warstwy, aby upewnić się, że równomierne pokrycie jest stosowane na wszystkich powierzchniach i że nie ma żadnych większych pominiętych obszarów.

Niestety, to dwuetapowe podejście daje jeszcze więcej miejsca na błędy w konserwacji samochodu, z których niektóre mogą być cholernie szkodliwe. Oto kilka bardziej oczywistych błędów, z których część ma zastosowanie do wszystkich form transportu i twardych powierzchni.

  1. Próba lakierowania samochodu, gdy temperatura powietrza spada poniżej 4° Celsjusza, powoduje znaczne spowolnienie procesu utwardzania. Ryzyko polega na tym, że jeśli proces ten będzie trwał zbyt długo, powłoka ceramiczna nigdy nie utwardzi się w pełni, a zatem stanie się bezużyteczna.
  2. Kolejnym częstym problemem jest powlekanie samochodu w środowisku o wysokiej wilgotności. Unosząca się w powietrzu kondensacja również spowalnia proces utwardzania, powodując tłuste wykończenie, które nie chce zniknąć.
  3. Zbyt duża ilość powłoki ceramicznej spowoduje powstanie powłoki, która wygląda na tłustą lub mokrą, ponieważ ona również nie chce się w pełni utwardzić.
  4. Wczesne narażenie powłoki ceramicznej na wilgoć jest również ogromny błąd. Od opadów atmosferycznych i rosy, do aktu przedwczesnego testowania właściwości hydrofobowych powłoki ceramicznej, zanim zdąży ona stwardnieć, wszystkie te rzeczy mogą narazić na szwank pracę, która właśnie została wykonana.
  5. Nie pomijaj etapów procesu przygotowawczego ani nie próbuj iść na skróty. Wyczyść dokładnie i zaufaj procesowi. Nie bez powodu działamy w tej branży tak długo, jak działamy i wciąż rewolucjonizujemy powłoki ceramiczne.
  6. Układanie warstw ma kluczowe znaczenie dla żywotności powłoki ceramicznej. Oznacza to w zasadzie, że najdłużej działający produkt powinien być zawsze nakładany jako pierwszy. Powłoka ceramiczna nie łączy się dobrze z woskiem samochodowym, więc zachowaj rzeczy w odpowiedniej kolejności, jeśli chcesz zobaczyć, że powłoka ceramiczna trwa.
  7. Nałóż warstwę powłoki ceramicznej na powierzchnię wystawioną na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, a będziesz przerażony szybkością wysychania powłoki - to błąd, który pozostawia po sobie nierównomierne ułożenie produktu. Dobrą zasadą jest, aby zawsze pozwolić na wstępne 4-5 godzin czasu utwardzania pod osłoną cienia lub w pomieszczeniach, zanim wyjdzie się na zewnątrz.
  8. Rzucanie powłoki ceramicznej na gorącą powierzchnię jest również poważnym problemem, więc zawsze zachowaj zimną krew podczas powlekania.
  9. Dwa tygodnie to średni czas wymagany dla Armor Shield IX do pełnego utwardzenia. Oznacza to, że potrzeba tylko 48 godzin, aby produkt zestalił się do punktu, w którym maszyna lub obiekt z powłoką ceramiczną może oddychać na zewnątrz. Wytnij w tym czasie utwardzania i przedwcześnie narażać powłokę do elementów, lub jeszcze gorzej, gruzu w powietrzu, a znajdziesz się rujnuje swoją niezdolność do utrzymania cierpliwości.
  10. Wreszcie, jest temat powłoki ceramicznej rzeczy, które nigdy nie powinny być pokryte. Jeśli czuje się miękki, cloth-like, gumy, lub konsekwentnie wchodzi w kontakt z temperaturami na północ od 440 ° Fahrenheita, są szanse, że nie powinno być coraz powlekane.

Robert

Redakcja 0o2.pl

Zobacz również