img

Ważne powody, dla których należy powlekać ceramicznie kolektory wydechowe i części turbo

Powłoki nanoceramiczne działają na wielu powierzchniach. Przezroczyste powłoki - CHECK! Reflektory - CHECK! Kolektory wydechowe i części turbo - WTF?

Wierzcie lub nie, ale rosnącym trendem w branży aftermarketowej jest stosowanie ceramicznych powłok natryskowych (inna formuła niż Armor Shield IX) na niestandardowych elementach układu wydechowego i paliwowego.

To właśnie o tym będziemy mówić w dzisiejszym blogu AvalonKing. W poniższych informacjach wyjaśnimy, dlaczego powinieneś rozważyć użycie powłoki ceramicznej w sprayu, aby zabezpieczyć swój aftermarketowy układ wydechowy i części turbo. Wyjaśnimy różnicę między tymi wysokotemperaturowymi sprayami ceramicznymi a naszą nano-powłoką DIY.

Więc - do dzieła.

Spis treściCzym różni się nano-powłoka DIY od powłoki ceramicznej w sprayu? Do czego służą wysokotemperaturowe powłoki ceramiczne? Jakie są zalety stosowania wysokotemperaturowych powłok ceramicznych? Jakie rodzaje wysokotemperaturowych powłok ceramicznych są dostępne? Czy można samodzielnie nakładać wysokotemperaturowe powłoki ceramiczne? Czy można stosować Armor Shield IX na wydech lub obudowę turbo?

Jaka jest różnica między DIY Nano powłoki i spray powłoki ceramicznej?

Często jest trochę zamieszania na temat różnicy między wysokiej temperatury ceramicznych sprayów powłokowych i naszych DIY Nano powłoki ceramicznej Armor Shield IX. Przede wszystkim, są one przeznaczone do osiągnięcia podobnych celów - do ochrony powierzchni przed narażeniem na zanieczyszczenia lub elementy, które mogą spowodować uszkodzenie.

Powłoka ceramiczna DIY Nano wykorzystuje nanotechnologię do penetracji mikroskopijnych niedoskonałości występujących na powłokach bezbarwnych i innych porowatych powierzchniach. Chociaż mogą one obsługiwać wysokie i niskie temperatury, ten rodzaj produktu jest najlepiej stosowany na materiałach, które nie zaćmiewają 500 stopni F.

Wysokotemperaturowa powłoka ceramiczna jest często nazywana powłoką wydechową, powłoką czołową lub powłoką wysokotemperaturową. Nie wykorzystuje ona nanotechnologii i jest przeznaczona do wiązania na powierzchni. Wysokotemperaturowe powłoki ceramiczne są przeznaczone do zapobiegania korozji elementów, które są podatne na wysokie temperatury. W rzeczywistości mogą one wytrzymać ciągłą ekspozycję na temperatury bliskie 1600 stopni F.

Po prawidłowym nałożeniu natryskowa powłoka wysokotemperaturowa ma grubość od 2 do 4 milimetrów i tworzy twarde wykończenie, które jest odporne na odpryskiwanie i rdzę, czyli korozję. Nanoceramiczne powłoki mają mikroskopijną grubość i podobnie czynią chronioną powierzchnię odporną na podobne elementy.

Tego typu powłoki ceramiczne są również dostępne w wielu kolorach, od czarnego po jaskrawoczerwony. Można zdecydować się na wykończenia o wysokim połysku lub matowe, w tym satynowe metaliczne.

Do czego służą wysokotemperaturowe powłoki ceramiczne?

Zazwyczaj konsument będzie używać wysokiej temperatury powłoki ceramiczne na wysokiej wydajności, części zamiennych. Może być stosowany do aluminium, stali nierdzewnej, stali węglowej, chromu i żeliwa. Jest ona również wyjątkowa w przypadku tłoków, kolektorów, wlotów turbo, obudów, wsporników, kolektorów wydechowych, kolektorów i rur.

Jakie są zalety stosowania wysokotemperaturowych powłok ceramicznych?

Większość entuzjastów motoryzacji inwestuje tysiące dolarów w modernizację swoich układów paliwowych i wydechowych w celu uzyskania optymalnych osiągów. Jeśli są mądrzy, będą chronić te inwestycje za pomocą natryskowej wysokotemperaturowej powłoki ceramicznej, po prostu ze względu na wiele korzyści, które dają.

Ochrona

Pierwszym powodem nałożenia powłoki ceramicznej na elementy układu wydechowego i paliwowego jest ich ochrona przed wysoką temperaturą, utleniaczami, korozją i rdzewieniem. Nagłówki i części układu wydechowego są szczególnie narażone na działanie gruzu i zanieczyszczeń pochodzących spod pojazdu. Może to być brud drogowy, sól i inne chemikalia odladzające, brud, gruz i inne.

Dla tych, którzy mieszkają w pobliżu oceanów lub słonych jezior, rury wydechowe (szczególnie te pod pojazdem) mogą szybko ulec korozji, powoli rdzewieć, a w końcu pęknąć.

Nałożenie wysokotemperaturowej powłoki ceramicznej chroni elementy układu wydechowego podwozia przed olejem, gazem i innymi substancjami chemicznymi, które prowadzą do korozji metali. Niektóre produkty z powłoką ceramiczną mogą nawet pomóc zmniejszyć uszkodzenia spowodowane przez skały, piasek i brud, a nawet gałęzie drzew.

Pomaga również zmniejszyć uszkodzenia spowodowane ekstremalnym ciepłem. Większość elementów układu wydechowego jest narażona na działanie temperatur, które w niektórych przypadkach mogą przekroczyć 1000 stopni. Powłoki są wystarczająco wytrzymałe, aby chronić do 1300 lub nawet 1600 stopni - pozostawiając Ci dużo miejsca na sesje spalania azotu.

Poprawia cykl termiczny

Ci, którzy mają turbodoładowane silniki Diesla, prawdopodobnie spotkali się z pojęciem cyklu termicznego. Jeśli nie, oto co się w zasadzie dzieje. W miarę jak części się nagrzewają (tak jak żarzą się do czerwoności wewnątrz węża turbo), a następnie gwałtownie stygną - metale przechodzą cykl termiczny. Z biegiem czasu, może to spowodować, że metale staną się kruche, co prowadzi do uszkodzeń takich jak pęknięcia, korozja i całkowita awaria.

Nałożenie wysokotemperaturowej powłoki ceramicznej w sprayu na części turbo (szczególnie te zasilane olejem napędowym) pomaga utrzymać niższą temperaturę powierzchni metali. Zmniejsza to cykliczność termiczną, co wydłuża żywotność obudów turbo i innych części, które przechodzą przez gwałtowne cykle temperaturowe.

Poprawia połysk i wygląd

Jeśli masz chromowane nagłówki w przeszłości, prawdopodobnie zauważyłeś, że odbarwienia na zakrętach. Jest to spowodowane nadmiernym ciepłem skupionym na tych skrętach metalu, a chrom nie jest w stanie poradzić sobie z ekstremalnymi temperaturami. Zastosowanie wysokotemperaturowej powłoki ceramicznej nie tylko poprawia absorpcję ciepła, ale także poprawia wygląd.

Zmniejsza ona łuszczenie się, sinienie i odbarwienia, które są związane z chromem, powłokami proszkowymi i innymi materiałami wrażliwymi na temperaturę. Dodatkowo, istnieje wiele opcji kolorystycznych i stylistycznych, w tym powłoki z polerowanego aluminium (które wyglądają bardzo podobnie do chromu), blackout, w szkle lub matowym wykończeniu, i wiele innych.

Zwiększ wydajność

Jedną z rzeczy, która mnie dziwi jest to, że entuzjaści samochodów wydają tysiące dolarów na poprawę przepływu paliwa w swoim silniku, bez dokonywania odpowiednich zmian w układzie wydechowym. Widzisz - silnik to żywa i oddychająca jednostka, która musi wdychać (wprowadzanie paliwa i powietrza do spalania) i wydychać (wydalanie gazów spalinowych).

Gdy układ wydechowy nie pasuje do ulepszeń wprowadzonych na górze, możesz stracić wydajność. Aby temu przeciwdziałać, właściciele inteligentnych samochodów modernizują swoje układy wydechowe, od kolektora do tłumika. Nałożenie wysokotemperaturowej powłoki ceramicznej może pomóc poprawić wydajny przepływ spalin przez układ, pozwalając silnikowi spalić więcej paliwa, a co za tym idzie - uzyskać więcej koni mechanicznych.

Powłoka ceramiczna może zwiększyć prędkość przepływu gazów spalinowych. Podobnie, może ona pomóc w zmniejszeniu tumblingu termicznego, który występuje, gdy gorące punkty rozwijają się na gołym metalu (jak te zakręty rur wydechowych).

Kiedy kolektory i kolektor są powlekane, ciepło jest rozprowadzane po całym materiale metalowym. Może to również wyeliminować ciśnienie wsteczne, co poprawia przepływ spalin, a tym samym - wzrost mocy.

Jakiego typu wysokotemperaturowe powłoki ceramiczne są dostępne?

Istnieje kilka metod, marek i typów wysokotemperaturowych powłok ceramicznych. Podczas gdy istnieją rozwiązania typu "zrób to sam", najlepsze rezultaty uzyskuje się po zastosowaniu profesjonalnych powłok ceramicznych. Aplikacja jest wieloetapowym procesem, który obejmuje wiele warstw, obróbkę i utwardzanie.

Konsumenci mogą zdecydować się na kilka różnych stopni profesjonalnego zastosowania powłoki ceramicznej, w tym te wymienione poniżej.

Niskie ciepło - do 1.300 stopni

Jest to metoda i rodzaj powłoki stosowane w projektach renowacji. Większość właścicieli samochodów będzie korzystać z tego typu powłoki ceramicznej na tylnych obudowach końcowych, pokryw zaworów i innych części silnika o niskiej produkcji ciepła. Niska odmiana ciepła może obsługiwać do 1300 stopni F i jest oferowany w jasnych kolorach ceramicznych lub polerowanego aluminium.

Średnie ciepło - do 1,600 stopni

Dla tych, którzy chcą zwiększyć wydajność gry, średnie ciepło powłoka ceramiczna jest zwykle sposób, aby przejść. Jest ona stosowana na kolektorach górniczych, częściach turbo lub silnikach wolnossących i częściach motocyklowych. Wiele osób używa tej powłoki na elementach układu wydechowego, ale jeśli masz wysokoobrotowy silnik o słabym spalaniu, możesz chcieć podnieść poziom powłoki, aby uzyskać maksymalną ochronę.

Wysoka temperatura - do 2,000 stopni

Jest to najwyższa powłoka ceramiczna chroniąca przed wysoką temperaturą. Jest ona idealna dla pojazdów wyścigowych, ciężarówek z silnikiem diesla, zawodników importowych (takich jak drifting lub wyścigi drogowe) lub zastosowań w drag racing (szczególnie w przypadku nagłówków w stylu zoomie). Ten rodzaj ogrzewania jest również stosowany w częściach spalinowych, takich jak tłoki. Niektórzy ludzie używają go nawet na obudowie dzwonka sprzęgła w pojazdach wyścigowych.

kosmetyk

Czy można samemu wykonać wysokotemperaturowe powłoki ceramiczne?

Z pewnością. Istnieje kilka dobrych DIY sprayów powłoki ceramiczne (sprzedawane w puszkach), które są proste do zastosowania. Praca przygotowawcza jest naprawdę to, co zajmie najwięcej czasu.

Ten film pokaże, jak majsterkowicz natrysnął powłokę ceramiczną VHT na obudowę turbo w swojej Mazdzie. Głównym elementem do zapamiętania jest, aby postępować zgodnie z instrukcjami każdego producenta - jak będą się różnić.

Czy można używać Armor Shield IX na wydechach lub obudowach turbo?

W skrócie - nie; nie jest to zalecane dla tego typu zastosowań. Chociaż jesteśmy dość pewni w stosowaniu naszego DIY nano-ceramiczne powłoki na wielu powierzchniach, wydechów i turbo obudowy są te, które nie powinny korzystać z nano-powłoki.

To jest cel tego artykułu faktycznie - jak otrzymaliśmy wiele pytań z pytaniem, czy nasz DIY nano-ceramiczne powłoki jest taki sam jak wysokiej temperatury ceramiczne spraye powłoki.

Featured Product Armor Shield IX DIY Kit Najbardziej kompletny zestaw DIY Ceramic Coating dla konsumentów DIY Kit zawiera wszystko, czego potrzebujesz, aby wykonać profesjonalną powłokę ceramiczną klasy bez wcześniejszego doświadczenia. Ciesz się uczuciem jazdy nowym samochodem każdego dnia. Kup teraz

Jak mam nadzieję, że wyjaśniłem powyżej - są to dwa oddzielne produkty. W rzeczywistości, nie są one nawet w tym samym ballpark. Jeśli szukasz do ochrony wlotu powietrza, przy użyciu Armor Shield IX jest to świetna opcja.

Świetnie nadaje się również do pokryw zaworów, skrzynek akumulatorów, osłon silnika i innych plastikowych osłon silnika. Jeśli elementy silnika są metalowe i gromadzą dużo ciepła, najlepiej użyć specjalnego wysokotemperaturowego sprayu z powłoką ceramiczną.

Dowiedz się więcej na http://50-cent.com.pl/.

Robert

Redakcja 0o2.pl

Zobacz również