img

Jak usunąć plamy wody z samochodu

Plamy wodne to poważny wrzód na dupie. Poza szkodą estetyczną, plamy wodne mogą również prowadzić do zadrapań, które sprawią, że Twój samochód będzie wyglądał na używany i nadużywany. Miłośnicy samochodów typu "zrób to sam" wydają każdego roku miliardy dolarów na produkty do pielęgnacji samochodu, które mają na celu wyeliminowanie możliwości powstawania plam wodnych.

Niezależnie od tego, czy jest to smar do łokci i potu używany przez majsterkowicza, czy znalezienie środków ochrony lakieru, które odpychają plamy wodne, utrzymanie codziennego kierowcy lub królowej garażu wolne od plam wodnych to ciągła walka. Ze względu na ten fakt, znalezienie ekonomicznego i łatwego sposobu na usunięcie plam wodnych nie tylko poprawi wygląd Twojego samochodu, ale może poprawić wartość odsprzedaży.

W tym właśnie celu zanurkujemy dzisiaj. W tym artykule przedstawimy Ci różne rodzaje spotów wodnych, co je powoduje, jak je usuwać i wprowadzimy cztery sposoby ich usuwania - na dobre.

Przedstawiamy rodzaje plam wodnych

Można by pomyśleć, że plamy wodne to problem jednego rozmiaru. To byłoby złe założenie. Prawdę mówiąc, istnieją trzy rodzaje plam wodnych, z których każda jest spowodowana przez inne źródła - i każdy z nich ma swój własny proces usuwania.

Czasami plamy wodne są po prostu wyschniętym złożem mineralnym, które można zetrzeć ściereczką z mikrofibry. Inne plamy wodne pozostawiają ślady na powierzchni farby, podczas gdy niektóre z nich mogą się wtopić w powłokę bezbarwną.

Spójrzmy więc na trzy rodzaje plam wodnych:

Typ 1 Plamki wodne

Twarda plama wodna i jej przyczyna

Całkiem możliwe, że słyszałeś o określeniu hard water spot. Czy to pod prysznicem, czy na lakierze samochodu, są one spowodowane tym samym - nadmiarem wapnia. Jest to problem związany z wodą - i to bardziej powszechny w regionach, gdzie występują problemy z twardą wodą.

Te plamy są często powodowane przez wodę, która wysycha na powierzchni pojazdu, wystawioną na bezpośrednie działanie promieni słonecznych. Plama na twardej wodzie jest również spowodowana przez deszcz, a konkretnie przez zanieczyszczenia pobierane przez smog i zanieczyszczenia.

Zwykła plama wodna

Plama wodna typu 1 jest również określana jako zwykła plama wodna. W większości przypadków można je usunąć poprzez ponowne umycie pojazdu, przy użyciu irchy i ręcznika z mikrofibry, aby całkowicie wysuszyć pojazd.

Parcele wodne typu II

Drugi typ plamki wodnej nazywany jest typem II lub sklejoną plamką wody mineralnej.

Przyczyna powstania plamki z wody mineralnej typu II

Spowodowane jest to również przez to samo źródło - brudną wodę lub wodę z nadmierną ilością zanieczyszczeń. Gdy woda wyschnie na powierzchni farby, a pozostanie na czystej powłoce, faktycznie osadza się na niej.

Zatopienie lub znaki wodne pojawiają się, gdy wyschnie plama wody (a konkretnie zanieczyszczenie takie jak wapń lub smog). W zasadzie wsiąka ona w powłokę bezbarwną.

Usuwanie plamki wodnej typu 1

Plamkę wodną typu 1 lub związaną z wodą mineralną usuwa się tylko przez wypoziomowanie farby przy użyciu maszyny lub starego smaru do łokci, obróbki prętów glinianych lub w połączeniu z masą ścierną do cięcia lub środkiem do czyszczenia farby. Nazywa się to również korektą farby.

Typ III Plamki wodne

Kiedy Twój samochód jest zderzony z plamami wodnymi typu III lub plamami wodnymi etc., jest to sytuacja nie do wygrania. Ten typ plamy wodnej lub twardej wody jest w zasadzie plamą, która wygląda jak wyblakły obszar na lakierze bezbarwnym. Podczas gdy taka sytuacja ma miejsce zazwyczaj na jednoetapowym malowaniu bez twardej powłoki bezbarwnej, może się ona również zdarzyć na fabrycznych pracach malarskich.

Dobrą wiadomością jest to, że plama wodna typu III jest ograniczona do górnej warstwy farby, co oznacza, że można ją naprawić przy użyciu podobnych technik, które można znaleźć w korekcji farby.

Jakie są 4 sposoby usuwania plamek wodnych?

Usuwanie plamki wodnej: Co działa najlepiej? | Porównanie produktów

Teraz, gdy rozumiesz różne poziomy plam wodnych, ważne jest, abyś nauczył się je usuwać i zapobiegać ich ponownemu powstawaniu.

Ale zanim staniemy się zbyt gorący i ciężki w trybie zapobiegania, przedstawmy cztery sprawdzone metody usuwania plam wodnych.

1. Kompletne Dwa wiadra do mycia i suszenia

Najlepszym sposobem na pozbycie się sportów wodnych typu 1 jest wykonanie myjni dwubutlonowej i całkowite wysuszenie.

Ale - oto krótkie podsumowanie do omówienia:

Zbierz zapasy

Aby ukończyć mycie na dwa wiadra, trzeba zacząć od odpowiedniego zaopatrzenia. Oto lista tego, czego należy użyć:

  • 5-galonowych wiader do mycia. Będziesz używał (1) do mycia kół i opon, oraz (2) do mycia samochodu.
  • 2) Rękawice z mikrofibry do prania
  • (1) butelka mydła lub szamponu przeznaczonego dla myjni samochodowych
  • (5) Ręczniki z mikrofibry i optymalna kozica

Aby konkurować z myjnią dwubutlanową, należy stosować się do tych ogólnych wskazówek. Powyższy film pokaże ci, jak to się robi:

Wstępne płukanie samochodu

Pierwszym krokiem jest wstępne umycie samochodu poprzez zamoczenie go w wodzie. Przed myciem wystarczy rozpylić wodę na cały samochód.

Należy umyć koła.

Przed przystąpieniem do mycia samochodu należy najpierw umyć koła i opony. Felgi zbierają bowiem pył hamulcowy, który składa się z mikroskopijnych cząstek metalu. Jeśli na samochodzie znajduje się mydło wymieszane z pyłem hamulcowym, a nie zmyte przed wyschnięciem, to spowoduje to zarysowania lakieru.

Umyj po jednym panelu na raz

Będziesz chciał umyć i wypłukać po jednym odcinku metodą dwóch wiader. Upewnij się, że wypłukujesz każdą sekcję w miarę upływu czasu, aby zachować smar.

Suszenie

Jest to najważniejszy element pomocy w redukcji większej ilości pojawiających się plam wodnych. Do całkowitego wysuszenia pojazdu należy używać ręczników z mikrofibry.

2. Kąpiel z białym octem

Innym prostym sposobem usuwania plam wodnych (znowu - zazwyczaj tylko typ 1 i niektóre drobne plamy wodne typ II) - jest wykonanie kąpieli w białym occie lub wytarcie.

Przygotowanie roztworu białego octu

Biały ocet jest mieszany z wodą destylowaną w równych proporcjach, nanoszoną na powierzchnię za pomocą butelki z rozpylaczem, a następnie wycieraną za pomocą ściereczki z mikrofibry lub ręcznika.

Kończenie kąpieli z białym octem

Oto jak wypełnisz wannę z białym octem.

Po umyciu pojazdu zgodnie z powyższymi zaleceniami, nadal możliwe jest, że pozostaną plamy wodne. Zazwyczaj są to plamy wodne typu II lub typu III. Dlatego też pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jest zmieszanie równych części białego octu z wodą destylowaną w butelce natryskowej, która działa jak środek do usuwania plam z wody.

Spryskać pojazd roztworem octu. Najlepiej spryskać mały odcinek na raz (np. odcinek 2 stóp na 2 stopy). Pozostawić roztwór na około 30 sekund, a następnie przetrzeć go ściereczką z mikrofibry lub ręcznikiem. Najlepiej jest zrobić to tylko (2) razy, ponieważ zagnieżdżone plamy wody nie zostaną w ten sposób usunięte.

3. Leczenie prętami glinianymi (Clay Bar Treatment)

Jak usunąć zanieczyszczenia za pomocą farby do pasków glinianych

Następnym krokiem w kierunku usuwania plam wodnych jest zakończenie obróbki prętów glinianych - zwanej również glinowaniem. Powyższy film wyjaśni, w jaki sposób jest to wykonywane. Ważne jest, aby wiedzieć, że powinno to być zakończone dopiero po umyciu samochodu (metoda dwóch wlewków) i rozpyleniu białego octu. Oto jak to się robi.

Zebranie odpowiednich zapasów

Będziesz potrzebował trzech rzeczy - roztworu do smarowania natryskowego, pręta lub rękawicy z gliny i ręczników z mikrofibry do suszenia.

Roztwór smarujący w sprayu

Roztwór natryskowy powinien być stosowany na poszczególnych odcinkach, które są gliniane. Nie przejmuj się zbytnio smarowaniem, ponieważ im więcej używasz, tym lepsze wyniki uzyskasz.

Gliniane pręty sekcji

Najlepiej wcierać gliniany pręt ruchem do przodu i do tyłu. Nie należy używać w okrągłych wzorach, ponieważ może to spowodować uszkodzenie powierzchni lakieru.

Suszenie

Wysuszyć ściereczką z mikrofibry

4. Korekta farby lub polerowanie

Czy mój samochód wymaga korekty lakieru lub polerowania?

Ostateczną metodą usuwania plam wodnych typu III jest korekta lakieru. Nazywana jest ona również polerowaniem lub użyciem masy do cięcia z politurą. Napisaliśmy świetny artykuł o korekcji lakieru dla majsterkowiczów.

Są dwa sposoby na wykonanie tego zadania. Można albo użyć smaru do łokci, wykonując go ręcznie, albo użyć mechanicznego urządzenia polerującego. Po tej metodzie zwykle dodaje się warstwę wosku z wysokiej jakości woskiem samochodowym lub preparatem do powlekania ceramicznego w celu ochrony lakieru.

Poniżej przedstawione są ogólne etapy wykonywania korekty farby metodą "zrób to sam" - przy użyciu metody polerowania ręcznego lub maszynowego.

Nanieść masę tnącą lub środek polerski

Aby zredukować dodatkowe zarysowania, należy użyć ściereczki polerskiej z mikrofibry. Zacznij od nałożenia masy tnącej zgodnie z instrukcjami podanymi na powyższym filmie.

Rozprowadź ją cienką warstwą

W celu uzyskania optymalnych rezultatów, chcesz rozłożyć produkt cienko na małym odcinku w jednym czasie. Grubszy nie oznacza lepszych wyników.

Wcierać w związek

Za pomocą maszyny lub rąk, wcierać związek głęboko w powierzchnię farby. Chcesz poruszać się w górę iw dół, a następnie w lewo do prawej.

Zawsze odkładaj do ekspertów, jeśli nie czujesz się komfortowo - ponieważ może to spowodować więcej uszkodzeń farby, jeśli nie zostaną one wykonane prawidłowo. Skontaktuj się z ekspertem, aby sprawdzić, czy może on pomóc.

Jak zapobiegać powstawaniu plam wodnych

Jeśli przeczytałeś ten artykuł i myślisz, że "cholera, to mnóstwo pracy", to prawdopodobnie pójdziesz za tym wymyślonym "więc - jak mam zapobiegać plamom wodnym"?

Odpowiedź jest prosta. Istnieją cztery ogólne sposoby na zmniejszenie potencjału plam wodnych:

1. Użycie metody dwóch wiader

Najpierw należy myć samochód metodą dwóch wciągarek co dwa tygodnie. Kluczem jest tutaj, aby NIGDY nie dopuścić do wyschnięcia powietrza w samochodzie i nie zakładać, że zjazd z autostrady spełni swoje zadanie.

2. Suszenie ręcznikiem z mikrofibry

Po drugie, zawsze używaj czystego ręcznika z mikrofibry, aby całkowicie wysuszyć samochód. Zrób dodatkowy kilometr, używając sprężonego powietrza do wydmuchiwania wody z uszczelek okien, aby zredukować kapanie.

3. Unikaj zraszaczy i kałuż.

Po trzecie, unikaj zraszaczy i jazdy przez kałuże. Choć jest to bardzo trudne do zrobienia, można to zmniejszyć, wiedząc, gdzie się parkuje i jedzie.

4. Użyj powłoki uszczelniającej farbę

Na koniec należy rozważyć użycie uszczelniacza do farb lub ceramicznego produktu do powlekania, takiego jak Armor Shield IX.

Wprowadzenie osłony pancerza IX - Najsilniejsza powłoka ceramiczna na rynku

Wysokiej jakości powłoka ceramiczna DIY zapewnia mikroskopijną, ale wyjątkowo twardą i trwałą warstwę ochronną. Dzięki wyjątkowym właściwościom hydrofobowym powierzchnia jest następnie chroniona przed powstawaniem plam wodnych. Oznacza to, że odpycha ona wodę od przyklejania się do farby. Zawiera również składniki, które pomagają zapewnić ochronę przed gromadzeniem się wapnia, który jest głównym źródłem twardej plamy wodnej.

Podczas gdy powłoka ceramiczna jest doskonałym sposobem na ich redukcję, nie jest to roztwór 100%. Musisz jeszcze umyć i prawidłowo wysuszyć pojazd. Jednakże, powłoka ceramiczna znacznie ułatwia tę pracę.

Zawijanie jej

Wszyscy wiemy, że plamy wodne są do bani, a teraz wszyscy rozumiemy, jak je usuwać i zmniejszać. Jak już kilkakrotnie zauważyliśmy, kluczem do ochrony powierzchni lakieru jest zastosowanie zalecanych kroków i materiałów eksploatacyjnych w celu ich szybkiego usunięcia. Pozwoli to na zmniejszenie możliwości osadzania się wapnia i innych zanieczyszczeń w czystej powłoce.

Dzięki proaktywności i zastosowaniu wysokiej jakości powłoki ceramicznej typu "zrób to sam", takiej jak Armor Shield IX, znacznie ograniczysz odkładanie się plam wodnych i utrzymasz ostry wygląd swojego samochodu przez całą dobę.

Agnieszka

Redakcja 0o2.pl

Zobacz również