img

POLEROWANIE LAKIERU cz II

Pady polerskie

Najbardziej popularne pady do polerek obrotowych to pady z gąbki, które mogą różnić się kształtem, rozmiarem i stopniem ścieralności. Do pracy warto mieć kilka różnych padów, które mają zróżnicowaną wielkość twardość. Pad mocno ścierny, pad polerujący o różnej wielkości, wykańczający,. Większe pady stosować możemy na dużych powierzchniach natomiast mniejsze na elementach, które mają różne kształty i są narażone na zniszczenie. W czasie pierwszych prac z polerką warto kupić sobie dwa rodzaje past polerskich, średnio ścierną oraz lekko ścierną. Oferta past jest bardzo szeroka, wybór zależy od odpowiedniego efektu jaki będziemy chcieli uzyskiwać. Jeśli lakier będzie w dobrym stanie posiada niewielkie rysy wystarczy pasta lekko ścierna. (https://sklep.motogo.pl/pasty-polerskie-c17)

W przypadku lakieru, który będzie mocno zniszczony zacząć należy od pasty, która jest mocno ścierna, potem średnia aż do takiej wykańczającej. Dobór pasty to również kwestia doświadczenia i materiału, na którym mamy pracować. Główni producenci past i padów do polerowania to Menzerna, poorboy's i polytop. Do pierwszego polerowania testów proponujemy używać jako pasty początkowej 3M z zielonym orkiem. następnie do wykończenia wybieramy już żółty korek oraz pad – taki zestaw powinien przynieść dobre efekty i rozeznanie w działaniu past.

Polerowanie lakieru

Gdy mamy już cały sprzęt można przejść do działania. Na początek trzeba bardzo dobrze umyć i osuszyć samochód. Można go oczyścić przez użycie glinki. Polerowanie lakieru najlepiej będzie przeprowadzać w osłoniętym miejscu takim jak garaż, tak by nie przeszkadzał nam kurzy czy warunki pogodowe.

Kolejny krok to odpowiednie zabezpieczenie taśmą elementów plastikowych uszczelek, klamek i wszelkich elementów, które nie będą polerowane. Jeżeli jest możliwość warto zdemontować niektóre listwy te boczne, ponieważ w ten sposób praca będzie łatwiejsza i będzie można mówić o jej odpowiednim zabezpieczeniu. Można również ochronić w ten sposób te elementy, które mogą być narażone na zniszczenie.

Robert

Redakcja 0o2.pl

Zobacz również